Po čom túžia spotrebitelia? Nakupovať v krásnych vzdušných obchodoch značkové oblečenie? Alebo prehľadávať čoraz lepšie vyriešené online obchody, ktoré čoraz rýchlejšie a lacnejšie posielajú tovar na akúkoľvek adresu? Marketingové výskumy sú niekedy prekvapujúce – niekedy sú zákazníci konzervatívni a niekedy vás tempo zmien prekvapí.
Mýtus: Zákazníci nakupujú na rôznych miestach a rôznymi spôsobmi.
Pravda: Viac ako 80 percent zákazníkov uprednostňuje jeden spôsob nakupovania. Je jedno, či ide o obľúbený e-shop, nákupné centrum alebo sekáč na rohu. Ľudia sa zvyknú držať svojich obľúbených značiek a ich dôvera je pre výrobcov docela zaväzujúca (pretože sa vyplatí).
Mýtus: Naživo ľudia míňajú viac.
Pravda: V skutočnosti majú sklon nakupovať viac oblečenia skôr ľudia pri počítačoch s kreditkami. Košíky v obchodoch majú svoju kapacitu, tie online nie. A čím viac si toho objednáte, tým je lacnejšia doprava, poprípade vám ponúknú viac zľavových kupónov. Preto aj kamenné predajne radi posielajú svoj tovar cez webstránky.
Mýtus: Najlepší deň na nakupovanie je Black Friday.
Pravda: Navzdory ohromným reklamám a mediálnemu bombardovaniu, dni veľkých zliav nemusia byť vždy tie najvýhodnejšie. Skúsení zákazníci v priebehu roka môžu naraziť na prekvapujúco výhodné (a tichšie prezentované) ponuky. Rovnako napríklad outlet obchody nemusia mať vždy tie najlepšie ceny – tie sa neustále vyvíjajú. Alebo neplatí, že všetci po vianociach zlacňujú, lebo sa chcú zbaviť tovaru.
Mýtus: Na obchode až tak veľmi zákazníkovi (zákazníčkam) nezáleží.
Pravda: V kammených obchodoch sú úspešnejšie tie, ktoré sa špecializujú na jednu konkrétnu značku (alebo príbuzný okruh vecí). Lokalita je dôležitá. Pri online nakupovaní zákazníci uprednostňujú multibrandové obchody – napríklad ako aboutyou.sk, ktorý ponúka vyše 500 rôznych značiek. Samozrejme, väčšina značiek sú globálne podniky.
Mýtus: Fanúšikovia módy chcú vždy nové originálne oblečenie.
Pravda: Väčšina zákazníkov chce jednoducho nahradiť staré oblečenie – za niečo podobné. Väčšina ľudí sa neukazuje nonstop v nových veciach ako celebrity. Správanie pri nákupe sa skvele monitoruje pri online nákupoch a veľké módne domy to vedia.
Mýtus: Nakupovanie vo väčších množstvách je lacnejšie.
Pravda: Tradičný mýtus, ale ani toto nie je pravda. Nákup väčšieho množstva oblečenia naraz vás nemusí vyjsť lacnejšie ako kupovanie po jednom kuse.
Mýtus: Najlacnejší predajca je vždy ten najlepší.
Pravda: Samozrejme, záleží na službách naokolo. Či vám je obchod ochotný napríklad bez problémov vziať reklamáciu, alebo vymeniť nesediaci kus oblečnia. Rýchla dodávka, kvalitné balenie, bezpečnosť vašich online dát, veľkosť sortimentu, ďalšia zákaznícka starostlivosť a vernostné ponuky nie sú veci, na ktoré by sme mali zabúdať.