Keto diéta

Keto diéta, čo to keto diéta je a ako si ju nastaviť

Z dôvodu obrovského tlaku všade vo svete a neustálych otázok ľudí, ako na keto diétu, že jej chcú skúsiť, že je to predsa to najlepšie. Tak som sa rozhodol pripraviť dokument, kde nájdete všetko, čo o keto diéte potrebujete vedieť.

To najhlavnejšie hneď na začiatok je to, že KetoDiet rovnako ako akýkoľvek iný typ diét, nie je nejakým spôsobom lepší ako iný štýl. Princíp kalorického deficitu sa jednoducho obísť nedá. A cez všetky možné zmeny v názoroch sa na veci, že musíte byť schopní danú diétu dodržiavať dlho, len tak nič nezmení. Po prečítaní tohto článku by ste si mali byť schopní odpovedať, či je pre vás vôbec dobrý nápad túto diétu skúšať a ak áno, tak ako to urobiť správne.

TIP: Porovnali sme najlepšie keto diéty!

ak som už spomenul, je to ďalší z možností stravovania, pri ktorom v tomto prípade prijímame veľké množstvo tukov a obmedzujeme sacharidy. Ketóny je dôsledok zmeny príjmu potravy a teda si poďme najskôr povedať, čo to je a čo to robí.

Niektoré tkanivá ako centrálny nervový systém, najmä mozog, nemôžu používať tuky ako palivo, pretože mastné kyseliny nemôžu prekročiť hematoencefalickú bariéru. Takže keď je glukóza v strave nízka v dôsledku nízkeho príjmu sacharidov, pečeň premieňajú mastné kyseliny na ketóny, ktoré mozog používa (až do 75% energetických potrieb). Konkrétne, počas ketogenézy pečeň prevádza acetyl-CoA na 3 Ketolátky:

  • Acetacetát, ktorý nie je príliš rozšírený.
  • kyselina β-hydroxybutyrát (BHB), primárny ketón
  • Acetón, ktorý v skutočnosti spôsobuje iba určitý zápach z úst “keto breath”, ktorý väčšinou ľudí pociťujú

Ketóny môžu nahradiť glukózu ako palivo vo väčšine nášho tela. Niektoré tkanivá, ako je srdcový sval a obličková kôra, v skutočnosti používajú ketóny radšej než glukózu.

Ako si teda KetoDiet nastaviť?

Ketogénna strava sa v podstate nelíši od inej stravy, pretože základné princípy chceme dodržiavať vždy.

Stále si prajete získať všetky výhody vysokého príjmu vlákniny, ktorých prínosy sú pravdepodobne dôležitejšie ako výhody ketózy pre mnoho ľudí. Vzhľadom k tomu, že váš príjem sacharidov je obmedzený, väčšina ľudí by mala dodržať nasledujúce zdroje príjmu sacharidov, aby maximalizovali prínos stravy s vysokým obsahom vlákniny.

  • avokádo
  • kokos
  • Horká čokoláda bez kakaa / cukru
  • zelenú zeleninu
  • karfiol
  • huby

Stále chcete používať vyvážený profil mastných kyselín. V skutočnosti je pri ketogénna strave ešte dôležitejšie konzumovať vyvážený profil mastných kyselín, pretože je príjem tukov vysoký.