Väčšina ľudí sa k zľavovým kupónom dostane iba občas. Ale oplatia sa – bez nákladov dostanete tovar lacnejšie. Musíte investovať iba trochu času. Nestojí vám však stiahnutie si zľavového kódu za dve minúty za zľavu v hodnote, povedzme, polhodinovej mzdy? Zberači kupónov vedia veľmi dobre ako zo zľáv vyťažiť.
Čo má z kupónu firma, ktorá zľavu poskytne? Síce obetuje čosi zo svojej maržy, ale zlepší svoj dosah a meno, „prinúti“ zákazníka pozrieť si aj iné produkty, prípade predá produkty, ktoré zo skladu nemiznú tak rýchlo podľa jej predstáv. Zvýšenie predaja a zákazníckej dôvery je vždy dobrá vec, aj keď váš zisk na 1 konkrétnej veci je o trochu nižší.
Zľavy sa často používajú aj na horúce novinky a čerstvé produkty – napríklad knihy, ktoré pár dní po vydaní potrebujú promovať a podobne. Pri nákupe sú zákazníci spokojnejší a dávajú viac hviezdičiek a lepšie internetové hodnotenia.
Zákazník je vždy víťaz – dostane rovnakú vec za menej. Pritom často nejde o nejaké noname e-shopy, ale o veľké a renomované obchody, napríklad zľavový kód Alza alebo zľavový kupón Deichmann.
Pri veľkých obchodníkoch odpadá preverovanie si dôveryhodnosti svojho nákupu (pretože niektoré neznáme kupóny na internete naozaj nemusia vzbudzovať dôveru). Kupóny podliehajú kontrole Slovenskej obchodnej inšpekcie, ktorá skutočne kontroluje, či sa po zadaní kódu pri nákupe naozaj stane to, čo kupón sľubuje.
Zľavové kupóny sa dajú darovať (vždy si skontrolujte, kedy vyprší), niekedy dokonca v nejakej vkusnej forme darčekovej kartičky, nemusí ísť vždy strikne o internetový kód. Ak sa ako zákazník stanete vernou osobou – v budúcnosti vás môžu odmeniť aj inak.