Softvér na faktúry: šetrite na papierovaní, rozbehnite biznis

V kancelárii

V ktorom podnikaní potrebujete ušetriť najviac času? No predsa pri každom. Je jedno, či ste korporácia, rodinná firma alebo mamička na materskej s e-shopom.

Šetrenie času znamená šetrenie peňazí, a viac všetkého znamená vyššiu produktivitu. Papiere a šanóny sú technológia minulého storočia – a s Excelom si nevystačíte vždy. Ak stále odolávate softvéru na tvorbu faktúr, možno vám v tomto texte ponúkneme pár dobrých dôvodov, prečo si tohto pomocníka zaobstarať.

  1. Jednoduchosť. Najlepší softvér je taký, ktorý sa ovláda jednoducho a všetky funkcie sú užitočné a ľahko dostupné. Zistíte to, keď napríklad potrebujete odoslať naraz väčšie množstvo faktúr, máte veľký obrat, pracujete s veľa dátami.
  2. Elektronické zálohy. Sami si zvolíte spôsôb ukladania vašich dát. Na vlastných diskoch a serveroch, alebo na dôveryhodnom cloude. Údajte si zálohujete koľko chcete, zadarmo, rýchlo, neplníte žiadne šanóny.
  3. Automatika. Väčšina úkonov je vo faktúrovom softvéri automatizovaná, nastaviteľná. Nemusíte zakaždým vypĺňať množstvo údajov, ktoré sa dokola opakujú pri každej faktúre (trebárs adresy, daňové údaje apod). Vystaviť elektronickú faktúru vám po troche cviku trvá o dosť kratšieako vystaviť papierovú variantu.
  4. Jednotná značka. Profesionálnemu vzľadu a vášmu brandu veľmi prospieva, ak máte všetky faktúry jednotné. Všade sú tie isté vkusné logá, nikde nie sú perom dopisované údaje, šablóna je vždy tá istá a prehľadná. Nie je dôvod používať rôzne formuláre, ako sa to stávalo v minulosti. Pre meno vašej firmy je prezentácia veľmi dôležitá.
  5. Bezpečnosť. Ekonomický softvér musí spĺňať náročné bezpečnostné štandardy a veľká časť jeho updatov sa zvyčajne týka najmä bezpečnosti. Ak si za niečo platíte, potrebujete vedieť, že sú vaše dáta v úplnom poriadku a dostanete sa k nim len vy.
  6. Šetríte. Pri nízkej ceny softvéru (napríklad na Slovensku veľmi obľúbený Fakturatik zoženiete ľahko pod 100 eur) dostanete kompletný balík v elektronickej forme. Nepotrebujete už stohy papiere, náplne do tlačiarne, police na skladovanie a obálky a poštovné známky na posielanie. Elektronické faktúry šetria skrátka kancelárske náklady.
  7. Pracujete z domu. Spracovať alebo poslať faktúru už nemusíte iba na pracovisku. Ide to pohodlne z tabletu počas cestovania, alebo z vlastnej obývačky. Nie ste nútení obmedzovať sa na kanceláriu.
  8. Ľahký audit. Čokoľvek potrebujete vyhľadať v histórii faktúr, ide to okamžite pár klikmi. Zvlášť to oceníte pri veľkom množstve dát… A ocení to aj kontrola, všetko je prehľadné a dohľadateľné. V papierovej forme niečo nemysliteľné.
  9. Rýchle peniaze. Faktúru vystavíte, pošlete – a váš odberateľ alebo klient si ju v tom istom okamihu nájde vo svojom maili. Obrovská boľačka slovenského podnikania boli vždy meškania s platbou faktúr, historky so zatúlanou poštou, potvrdzovacie telefonáty, výhovorky, reťazová reakcia (ak nezaplatí jeden článok, ani druhý nemusí mať hotovosť a začne tiež zdržovať platbu…). Skrátka, elegancia.
  10. Životné prostredie. Ako sme už načali v bode šesť, naozaj šetríte nemálo surovín tým, že vynechávate fyzické prostriedky. Softvér miesto kancelárskeho neporiadku je moderný eko štýl.