Krásne vlasy

Tipy ako si uchovať krásne vlasy a pokožku

Krása nie je o dokonalosti ani žiarivej skvelosti. Je o zdraví a dobrom pocite zo seba.

Pokiaľ ide o vlasy a pokožku – naše najviac viditeľné odznaky – žiadne radikálne tajomstvá neexistujú, len dlhodobé pravdy. Lebo z veľkej časti krása súvisí s našou zdravou životosprávou a prístupom k sebe. Čo všetko teda prispieva ku kvalite vlasov a pokožky?

        1. Denné cvičenie. Zdravý pohyb (nielen vo fitku, ale všeobecne) spomaľuje procesy starnutia, ktoré sa tak veľmi odrážajú napríklad vo vráskach alebo hustote vlasov. Znižuje krvný tlak, redukuje stres, pomáha spokojnej vyrovnanej mysli – a všetky tieto veci nie sú iba virtuálne, majú reálny dopad na biochémiu v tele.
        2. Kvalitný spánok. Nikto by nemal spávať menej ako šesť hodín denne, a väčšina ľudí potrebuje aspoň osem hodinový spánok. Keď si ho nedoprajete, odráža sa to na vašom strhanom výzore a rozhádzanom dennom režime. Nedostatok spánku podporuje vysúšanie pokožky, hormonálnu nerovnováhu, denné zívanie ale napríklad aj obezitu. Pred spánok radšej aspoň hodinu nezízajte do žiadnej obrazovky.
        3. Dostatok čistej vody. Hydratácia je alfa a omega u všetkých poradcov. Pretože naše telo z väčšej časti tvorí voda. Suché vlasy a suchá koža trpia mnohými neduhmi a dehydratácia môže viesť dokonca k ochoreniam. Všetci hollywoodski herci, ktorí sú krásni aj vo vyššom veku, pijú veľa vody. Vodu môže prijímať aj inak – v čajoch bez cukru, zdravých polievkach a šalátoch a množstvo a kvalita vždy ovplyvňujú váš výzor.
        4. Kvalitné potraviny. Nepozerajte sa na značky, ale na kvalitu, čerstvosť a čo vlastne jete. Veľké množstvo vitamínov a minerálov obsahuje ovocie a zelenina, ale aj iné potraviny, napríklad obilniny, ryby a iné produkty. Je dobré začínať deň napríklad s čučoriedkami, ktoré sú plné antioxidantov a podporujú krásne vlasy, nechty, zdravú prirodzenú farbu kože a podobne. Čo je dobré pre krásne vlasy a pokožku? Napríklad tmavá čokoláda bez cukru, orechy, špenát, avokádo, morské riasy, ale aj veľa obyčajnej domácej zeleniny, ktorú nemusíme prehliadať.
        5. Prirodné doplnky. Zdravotné prírodné výťažky sa dajú v koncentrovanej podobe kúpiť ako talbety BIOSIL pre vlasy a nechty (obsahujúci najmä horčík a draslík). Výživový doplnok nie je viazaný na lekársky  predpis a funguje popri klasickej životospráve a rozmanitej strave. Ak máte pocit, že potrebujete urobiť niečo pre svoje telo, určite stoja za skúšku.
        6. Oddych od maľovania a farbenia. Človek nie je maliarske plátno, nemusíte sa maľovať úplne každý deň. Produkty skrášľovacieho priemyslu používajte skôr strategicky s rozmyslom, než mechanicky a automaticky. Verte, že okoliu záleží aj na tom, aký máte prístup k životu, ako sa smejete, nielen koľko make-upu zvládnete do týždňa.
        7. Obmedzte pobyt na slnku. Slnko dáva život, a podporuje napríklad vitamín D, ktorý je dôležitý pre pokožku či kosti. No obsahuje aj ultrafialové žiarenie  (a iné), ktoré nám pri väčšej expozícii na slnku môže škodiť. Ak ideme teda von v letnej špičke, chránime sa rôznymi prostriedkami, od pokrývok hlavy, okuliarmi a krémami, ale najlepšie je premyslieť si, či vôbec chceme opúšťať bezpečné tiene.
        8. Bez alkoholu a cigariet. Je to jasné, hovoria nám to už na základnej škole – a je to pravda. Alkohol a cigarety nám poničia náš vzhľad naozaj dokonale. Najmä v nadmernom množstve sa táto ľudská slabina podpisuje na tom, ako vyzeráme.
        9. Hygiena. Každé ráno má začínať nie kávou a cigaretou, ale hlavne poctivou toaletou, umývaním bez agresívnej chémie a zvlhčovaním nášho tela. Odstraňujeme si z pórov odumretnú pokožku, hydratujeme si naše namáhané ruky a tvár a prispievame k procesu dlhšej mladosti.